Copiii sunt mai atrași de mâncarea nesănătoasă atunci când se uită la desene animate
Studiul constată că alimentele nesănătoase mențin atenția copiilor pentru mai mult timp decât alimentele sănătoase.
Desenele animate distrează și amuză copii, dar există o îngrijorare că ele pot, de asemenea, să modeleze preferințele dietetice ale copiilor. Cercetătorii de la Universitatea din Viena au dorit să afle dacă există o diferență în modul în care copiii răspund la mâncarea nesănătoasă în vizionarea unor desene animate, comparativ cu alimentele sănătoase, așa că au elaborat un studiu care a implicat 56 de băieți și fete cu vârste cuprinse între 6 și 12 ani.
Studiul a inclus doi frați urși panda călători, Peppino și Rondo, care au fost văzuți în jumătate din imagini consumând alimente sănătoase cum ar fi felii de mere și banana, iar în cealaltă jumătate, consumând alimente nesănătoase cum ar fi înghețată și pizza. Alimentele au fost similare în mărime, complexitate și culoare. Cercetătorii au folosit dispozitive de urmărire a ochiului pentru a înregistra cât de multă atenție le-a dat copiii mâncării pe care au întâlnit-o pe tot parcursul desenului.
Ei au descoperit – nu în mod surprinzător – că hrana provoacă un răspuns fiziologic și psihologic la copii și că interesul vizual inițial al copiilor a fost același, indiferent de cât de sănătoase sau nesănătoase au fost alimentele. Dar când a fost evaluată atenția pe termen lung, mâncarea junk a câștigat, capturând atenția copiilor mai mult timp. Diferitele tipuri de alimente nu au avut niciun impact asupra nivelului de foame al copiilor.
Modul în care personajele de desene animate au interacționat cu alimentele (căutarea, atingerea, consumarea) au avut de asemenea, un efect: “O creștere a nivelului de integrare alimentară a dus la o creștere a atenției vizuale”
Acest lucru se datorează faptului că alimentele cu mai multe componente hedonice, cum ar fi gustul ciocolatei au mai multe șanse de a capta atenția vizuală pe termen lung în comparație cu alimentele sănătoase precum salata.
Copiii sunt sensibili la publicitatea alimentară și este o problemă de mare preocupare pentru mulți oameni care luptă pentru îmbunătățirea sănătății copiilor și pentru scăderea ratei de obezitate a copilului. Când copiii văd mâncare nesănătoasă în anunțuri și desene animate, aceasta lasă o impresie asupra lor, care este dificil de anulat. Crește gradul de familiaritate cu brandurile, ceea ce duce la recunoașterea acestora în magazine și declansează pofte care nu ar exista altfel.
Mesajul cheie al autorilor acestui studiu pentru industria alimentară și în special pentru comercianții de alimente este să facă publicitate mai mare alimentelor sănătoase și să reducă din reclamele pentru cele nesănătoase. Trebuie să îi învățăm pe copii să iubească legumele și, dacă personajele de desene animate pot ajuta la normalizarea acestui comportament, cu atât mai bine pentru toată lumea, în special copiilor, cărora noi adulții le datorăm cel mai bun început posibil în viață.
Comenteză pe Facebook