Ultima tendinţă: cosmeticele bio

Bio nu înseamnă numai un mod de alimentaţie, ci, de ceva timp, a devenit un adevărat stil de viaţă.Ne îmbrăcăm bio, ne facem vacanţe bio şi chiar ne cochetăm bio. Suntem tot mai pretenţioşi la ce consumăm şi de aceea am ajuns să ne placă bio chiar şi atunci când vine vorba despre produsele de styling.

Aşa se face că atracţia pentru produsele naturale de înfrumuseţare nu a fost niciodată mai instensă ca acum. Acesta este şi motivul pentru care piaţa produselor destinate sănătăţii şi frumuseţii a reacţionat imediat, vânzările ajungând la adevărate recorduri. Studiile au arătat că o femeie foloseşte în medie 17 produse cosmetice pe zi. De aceea mai ales doamnele ar trebui să fie cât mai atente la produsele de înfrumuseţare pe care le folosesc. Nu demult, VerticalNews scria despre pericolele ascunse în produsele de styling.

Cu siguranţă, nu de puţine ori aţi păţit să citiţi etichetele fardurilor, rujurilor sau altor „pomezi” fără să înţelegeşi nimic din ce este specificat acolo. Aşa că, animată de o oarecare nelinişte la trecerea în revistă a tuturor cuvintelor scrise maărunt pe etichete şi care conţin etanol, etinil, etilen, ca să nu mai vorbim deja despre celebrii parabeni, te îndrepţi către raftul cu produse bio, convinsă că astfel vei fi protejată de orice rele ascunse sau nu. Aşadar, farmaciile şi supermarketurile şi-au poyiţionat produsele bio la loc de cinste, iar adepţii curentului bio nu încetează să le viziteze în număr tot ai mare.

Dar, natural nu este bio

Că „natural nu este bio”, explica şi Sorin Minea atunci când vorbea despre producătorii din pieţele volante şi despre păcăleala „tradiţional-natural-bio”.

În farmacii şi în marile magazine, în sectorul destinat produselor bio găseşti cam de toate pentru toţi, aşa că este destul de dificil să îţi dai seama dacă alegerea ta este chiar cea mai bună. Primul lucru pe care trebuie să îl ai în vedere este şi de această dată eticheta. Citind-o, trebuie să îţi dai seama că procentul de plante folosit la crearea produsului este destul de mare pentru ca acesta să poată fi încadrat la bio.

Sociologii au stabilit că în această lume modernă fragilă şi diversă, consumatorul devine din ce în ce mai consştient de mediul înconjurător. Respectul de sine al consumtoarului devine o valoare centrală despre care sociologii spun că stă la baza atracţiei pentru dezvoltarea durabilă a sectorului bio.

Calitate, produse naturale, transparenţă, respect pentru biodiversitate, echitate –acestea sunt cuvintele-cheie care împing motorul industriei de cosmetice bio mai departe. Piaţa bio creşte anual în Europa cu 20%, tocmai datorită sensibilităţii consumatorilor la aceşti termeni utilizaţi în promovarea produselor.

În ciuda acestui progres evident, conservarea acestor produse rămâne călcâiul lui Ahile al formulelor bio în comparaţie cu produsele de sinteză, acelea care folosesc conservanţi chimici. În rândul specialiştilor există voci care confirmă că este posibilă conservarea cosmeticelor bio fără conservanţii de sinteză, cu condiţia însă de a fi respectate anumite reguli simple. Practic, acest lucru este imposibil, mai ales dacă luăm în calcul un simplu aspect – pentru a putea folosi timp de o lună o cremă bio, aceasta trebuie păstrată la frigider. Dacă plecăm în vacanţă, teoria nu mai are nicio speranţă de reuşită.

Magia „eco-frindly” a cuprins şi marile mărci producătoare de cosmetice, cele care, până mai ieri, înregistrau cifre record în urma vânzării produselor de sinteză. Acum însă, mari grupuri care deţin practic monopolul au început să se lanseze puternic pe piaţă urmând trendul „verde”.

Astfel, în curând va trebui să-ţi iei adio de la crema de zi, crema de noapte, crema contur de ochi, balsamul de buze, crema antirid , uleiul de corp, masca de faţă, gelul pentru gomaj cu care te-ai obişnuit. Toate vor fi reinventate şi în varianta bio.

Distribuie articolul

BestKids.ro

Comenteză pe Facebook

Postează un comentariu